سخن روز /
معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین رونمایی از باراندازهوشمند امین آباد اعلام کرد:
طرح بزرگ هوشمند سازی فروش محصولات کشاورزی ، گام بزرگی در جهت تحقق امنیت غذایی کشور است
1401/03/05
دکتر قادری فر، معاون وزیرجهادکشاورزی، رئیس هیئت مدیره و و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درآئین رونمایی از بارانداز امین آباد و افتتاح نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران گفت: با به خدمت گرفتن تمامی ابزار ها، وارد طرح بزرگ هوشمند سازی فروش محصولات کشاورزی خواهیم شد.

به گزارش پات، دکتر قادری فر در این مراسم ضمن گرامیداشت  سوم خرداد، روز ملی مقاومت و پیروزی و با ذکر یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و امام راحل گفت: افتتاح این بارانداز را یک آغاز و رزمایشی می بینم برای کار بزرگی که شروع کردیم و آن تحقق شعار شبکه هوشمند تجاری سازی محصولات کشاورزی است.

وی ضمن دعوت از مدیران برای بازدید از نمایشگاه و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات گفت: امیدواریم در جهت تامین امنیت غذایی و سفره مردم،  که رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر آن دارند، الگویی را ظرف چند ماه آینده  با استفاده از ابزارهای نوین شرکت های دانش بنیان و استارت آپها و فعالین زیست بوم نوآوری، اجرایی و عملیاتی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به همزمانی این آیین با طرح مردمی سازی و کارآمدسازی نظام یارانه ای  و حذف ارز ترجیحی، افزود: طرح هوشمندسازی یارانه ها اثر مستقیمی بر سفره مردم دارد. مشکلات معیشت مردم دغدغه اصلی است که باید برای رفع آن ازظرفیت اتحادیه های مرکزی، ملی و استانی استفاده کرده تا شاهد رونق اقتصاد درکشور باشیم.

وی ضمن اشاره به پیش بینی هایی که از ابتدای قرن جدید در مورد بحران غذایی و تهدید امنیت غذایی در جهان می شد، تاکید کرد: باید تدبیرهای لازم با توجه به مزیت های ملی بومی و منطقه ای که کشورمان دارد اندیشیده شود.

دکتر قادری فر افزود: افزایش سطح بهره وری و کشت قراردادی و الگوی کشت و سایر مسائل و چالش هایی که کشاورزی ما امروز با آن مواجه است جز با توسل به ابزار نوآوری محقق نمیشود.  جهش تولید  و اقتصاد دانایی محور، در گروی استفاده صحیح از ابزار فناوری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با ابراز امیدواری نسبت به تبدیل  بارانداز هوشمند امین آباد به  پارک علم و فناوری منطقه شهر ری خاطر نشان کرد: جهاد مردمی به این معنی است که  ما چگونه می توانیم از ظرفیت های مردمی بالقوه استفاده بهینه کنیم.هدف ما رشد و بالندگی اقتصاد ملی کشاورزی با رویکرد صادرات محور و افزایش سهم مان در بازارهای جهانی محصولات کشاورزی است و تنها با استفاده از فناوری های نوین می توان در این مسیر موفق بود .

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان خاطر نشان  کرد: استفاده بهینه از توانمندی های نیروهای انسانی و داشته هایمان  در سراسر کشور شاکله نظام اقتصاد مقاومتی است . در جهت تحقق شعار سال،  درونزایی اقتصاد کشور بایستی بر پایه اقتصاد کشاورزی باشد.امیدواریم با استفاده شایسته از ظرفیت ها و داشته های شبکه و همکاری موثر با استارت آپ ها و کسب و کارهای نو که از حلقه های مهم خوداتکایی و خودکفایی هستند بتوانیم رویکرد از مزرعه به سفره را اجرایی و عملیاتی کنیم و ارزش آفرینی شایسته برای بخش کشاورزی رقم بزنیم.
تعداد مشاهده خبر109 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal