سخن روز /
لازمه توسعه اقتصادی و موفقیت توسعه تجارت و بازاریابی محصولات کشاورزی به صورت هدفمند در شبکه تحت پوشش تعاون روستایی
1400/05/13


نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی ادارات تعاون روستایی شهرستان ها با هدف تبادل تجربیات، بررسی مشکلات، ارائه پیشنهادات و راهکارهای هدفمند با حضور مدیر، مسئولین ستادی سازمان و رؤسای ادارات تعاون روستایی 11 شهرستان اصفهان، برخوار، شاهین شهر، نجف آباد، خمینی شهر، تیران و کرون، مبارکه، شهرضا، سمیرم، فلاورجان، لنجان، در محل مرکز آموزش شهید حنائی نژاد سازمان تشکیل شد.

در این نشست، حاج عابدی مدیر تعاون روستایی استان اظهار داشتند : تشکل مکانی است برای مدیریت صحیح اندک اندوخته روستایی با امید به بهره وری و تضمین آینده ای امن تر و اما آنچه حلقه اتصال فیمابین اداره کنندگان این تشکلها و اعضای آن است چیزی جز اعتماد نیست. بنابراین بایستی به آنچه در اختیارمان است متعهد و در مقابل تمامی این امکانات و فرصت ها پاسخگو باشیم.

حاج عابدی در ادامه تصریح کردند : اداره کنندگان تشکلها بایستی ضمن تغییر بنیادین در نگرش خود، تا بدانجا پیش روند که در عرصه تجارت نه فقط در عرصه های داخلی که در بازارهای خارجی نیز موفق و سرآمد باشند. در خلاء بزرگی که هم اکنون توسط دلالان و واسطه ها پر شده است، جای اتحادیه های قوی و قدرتمند با هوش بالای اقتصادی و ذکاوت در تجارت است. افرادی که بازار را به درستی شناخته و با توجه به نیاز بازار؛ نوع محصول و میزان تولید خود را با آن هماهنگ و مازاد آن را با یک بسته بندی شکیل، مطابق با استانداردهای جهانی آماده و صادر کنند.

مدیر تعاون روستایی بیان داشت: امروزه اتحادیه ها و تشکلها به سمتی در حال حرکت هستند که رشته این کلاف را از زمان تولید تا صادرات در دست گرفته و با قدرت در تمام عرصه های تصمیم گیرنده شرکت نمایند.

حاج عابدی با بیان این مطلب که بدون توسعه تجارت و بازاریابی محصولات کشاورزی، سخن گفتن از توسعه اقتصادی بی معناست اظهار داشت: ایجاد بارانداز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و راه اندازی روستا بازارها در مراکز استان و شهرستان ها یکی از استراتژی‌های بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی و دامی است که فرصتی ارزشمند را در اختیار تشکل ها قرار داده تا بتوانند محصولات خود را بی واسطه و به طور مستقیم به دست مصرف کننده برسانند و نتیجه آن سودآوری، ضمانت فروش محصولات، کاهش ضایعات، طیب خاطر تولیدکننده، تنظیم بازار قیمت و آرامش مصرف کننده خواهد بود.

مدیر سازمان در پایان تأکید کردند : امیدواریم با مشارکت شبکه تحت پوشش در نظام بازار و سیاستگزاری های موجود، شاهد اعتلای بخش کشاورزی در سال های پیش رو باشیم .

تعداد مشاهده خبر2931 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal