سخن روز /
.
جلسه هم اندیشی و بررسی برنامه ها و فعالیت های اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی با معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری و مشاور عالی سازمان برگزار شد
1401/02/18
به گزارش پات، در راستای افزایش تعامل بین سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و اتحادیه های مرکزی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، جلسه هم اندیشی به منظور بررسی برنامه ها و فعالیت های اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران با حضور دکتر شاه میری مشاور عالی مدیرعامل سازمان، دکتر محمدی معاون توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری، دکتر سلمان مدیرکل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل ها، مهندس واحدی مدیر کل دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی، اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی در محل سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

در این جلسه دکتر شاه میری اتحادیه مرکزی را یکی از ارکان مهم شبکه معرفی کرده و گفت: سازمان برای حل مشکلات پشتیبان اتحادیه بوده و باید هر چه سریع تر اقدامات مناسب برای رفع موانع و محدویت های توسعه کمی و کیفی فعالیت های اتحادیه برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر این که اعضای هیات مدیره اتحادیه مرکزی نماینده کشاورزان و سهامداران اتحادیه هستند، فعالیت در چارچوب قوانین و اساسنامه اتحادیه را ضروری دانست.

وی ضمن تاکید بر شفافیت مالی اتحادیه گفت: حسابرسی سازمان از اتحادیه مرکزی در طول سال و به صورت ضمنی انجام خواهد شد و باید هر سه ماه یک بار توسط حسابرسی سازمان انجام شود

⬅️ در ادامه این نشست دکتر محمدی با اشاره به اهمیت بررسی گزارش عملکرد و برنامه های پیش روی اتحادیه مرکزی گفت: معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری بر اساس وظایف حاکمیتی خود تلاش می کند ضمن اعمال وظایف نظارتی، هدایتی و حمایتی خود بر فعالیت های اتحادیه های مرکزی، تعامل سازنده ای با آن ها بر قرار سازد. و تشکیل این جلسه برای هم اندیشی و بررسی فعالیت های سال گذشته و برنامه های سال 1401 اتحادیه مرکزی می باشد.

در این نشست مهندس علی اکبرخانی ضمن تشکر از برگزاری جلسه، گزارشی از فعالیت های اتحادیه از شهریور سال 1400 تاکنون را ارائه نمود و گفت: اتحادیه در موضوع خرید سیب پای درختی هدفمند عمل کرد و سیب های خریداری شده به پوره تبدیل شد. خرید های گوجه فرنگی خارج از فصل بوشهر، رب گوجه در گلپایگان، زعفران و خرید و توزیع برنج از طریق سامانه های هوشمند، از عمده فعالیت های اتحادیه به شمار می رود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی اتحادیه از برنامه ریزی مناسب برای رفع مشکلات و توسعه فعالیت ها و نقش آفرینی اتحادیه خبر داد.

همچنین دکتر سلمان با تاکید بر تعامل و همراهی متقابل اتحادیه و سازمان برای پیشبرد اهداف مشترک، ابراز کرد: در کارگروه رفع ابهامات قانون و اساسنامه حتماً نمایندگانی از اتحادیه های مرکزی عضویت خواهند داشت

در ادامه مهندس واحدی با تشریح گزارش حسابرسی اتحادیه به ضرورت شفافیت مالی اتحادیه تأکید کرد.

سپس هر یک از اعضای هیات مدیره اتحادیه به بیان دیدگاه های خود در زمینه حضور مؤثر اتحادیه در زنجیره ارزش و تنظیم بازار محصولات کشاورزی پرداختند.

در پایان جلسه مقرر شد برگزاری جلسات هم اندیشی با دستور کارهای مشخص برای بهبود امور فعالیت های اتحادیه ادامه پیدا کند.
تعداد مشاهده خبر466 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal